اجزاء اصلی فرآورده:

Carum copticum (نانخواه)   ،      Foeniculum vulgare  (بادیان)   ،  Ruta graveolens (سداب)  ،    Carum carvi   (زیره سیاه)

origanum vulgare  (مرزنجوش)  ،        Borate de chaux  (بوره ارمنی)        ،       Anacardiaceae    (لاک مغسول)

مواد مؤثره:

اسانس(کارون، فلاندرون، دی هیدرو کارون، اوژنول،تیمول، سیمن، آلفا- پی نن، آنتول دیپانتن، چاویکول، آلفا- لینالول، روتوزید، متیل نونیل ستون) تانن، موسیلاژ، ماده تلخ،  فلانوئید، مواد روغنی، قند، لعاب، روغن ثابت لیماراز، گلوکوزید(روتین)، آلکالوئید گراوئولین، کوکوزاژینین،  اسکیمیانین.

 موارد مصرف:

    برطرف کننده چاقی و ایجاد لاغری

مقدار و طریقه مصرف:

هر 6 ساعت دو عدد قرص با آب یا عرق زیره میل شود.

عوارض جانبی و موارد منع مصرف:

هیچگونه عوارض جانبی و موارد منع مصرفی ندارد.

آثار فارماکولوژیک و مکانیسم اثر:

چاقی یک اختلال شدید متابولیکی است که با دریافت انرژی زیاد و تلف نمودن کم آن مشخص می گردد و حاصل آن افزایش وزن یعنی تجمع غيرطبيعي يا بيش از حد چربي بدن می باشد. این عارضه بسیار شایع جوامع بشری که خود زمینه ساز بسیاری از بیماری های دیگر از قبیل دیابت، بیماری های عروق کرونر و برخی سرطانها و هایپر لیپیدمی که  از اساسی ترین عوامل خطر بروز بیماری های قلبی  – عروقی است که نقش آن در پاتوژنز آرترو اسکلروز به اثبات رسیده است. فیزیو پاتولوژی چاقی را در علم امروز به  واسطه هایی به نام آدیپوکینها نسبت میدهند که واسطه‌هایی هستند که به وسیله بافت چربی تولید می‌شوند و اشتهای کوتاه و دراز مدت را تحت کنترل قرار می دهد.

فرآورده هلسی 100% طبیعی و گیاهی است که بدون هیچ آسیبی، علاوه بر تناسب اندام به عنوان یک داروی تقویت کننده معده، کاهنده کلسترول و تری گلیسیرید نیز می تواند مصرف شود. مکانیسم اثر آن از طریق کم کردن اشتها (وجود اسانس‌های موجود در گیاهان زیره و سداب، بادیان، نانخواه، مرزنجوش اثر مثبت بر روی مراکز اشتها در مغز داشته و موجب وقفه در انتقال حس گرسنگی می‌گردد)، و محرک مکانیسم تجزیه چربی ها ( زیره که به نظر ميرسد به علت اثرات ترموژنيک يعني با افزايش سرعت سوخت و ساز در بدن موجب شکسته شدن مولکولهاي چربي(lipolysis) ميشود) در کاهش وزن بسیار موثر می باشد. این فرآورده برای افرادی که اضافه وزن دارند، افرادی که چربی خون آنها بالاست (لاک مغسول با کاهش کلسترول و تری گلیسرید چربی سوز محسوب شده و فلانوئیدهای موجود در این فرآورده‌ دارای اثر مهاری بر آنزیم لیپوژناز می‌باشند. لذا اثرات مثبتی در کاهش کلسترول دارند) افرادی که اشتهای زیادی دارند و تمامی افرادی که مایلندبدون آسیب و با حفظ سلامتی، وزن خود را کاهش دهند کاملا مناسب است. در واقع باید گفت این فرآورده تنها موجب کاهش وزن نمی شود، بلکه گیاهان موجود در آن همزمان با کاهش وزن، پاکسازی های بسیار مفیدی را نیز برای بدن شما به همراه خواهند داشت که کاهش آن ازاهداف موردنظراست.

اثرفارماکولوژیک دارواز منظرمبانی طب سنتی:

از منظر طب سنتی، مهمترین علت چاقی، سردی می باشد بر این اساس اجزاء فرآورده هلسی طرح ریزی شده اند که علاوه بر از بین بردن سردی، دارای خواصی چون چربی سوزی، هاضم، ایجاد قوت بدون افزایش چربی و کاهش دهنده اشتها و کاهش رطوبت معده می باشند..

نکات قابل توصیه:

در دوران بارداری ممنوع می‌باشد، ولی در دوران شیردهی دارای منفعت می‌باشد و توصیه شده است باید در نظر داشت معمولاً شاخص توده بدن (BMI)، يک شاخص ساده براي طبقه بندي اضافه وزن و چاقي در بزرگسالان است و با تقسيم عدد وزن برحسب کيلوگرم بر مربع عدد قد برحسب متر (kg/m2) بدست مي آيد. بر اساس تعريف سازمان بهداشت جهاني (WHO) ،BMI ≥ 25 اضافه وزن وBMI ≥ 30 چاقي محسوب ميشود.

محصولات مکمل:

  قرص ویاحب گباهی مسهل (لاگزاتیو)     

  قرص ویاحب گباهی خولنجان(وارمر)

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *