مشاهده محصول : قرص ویاحب گیاهی ضد اضطراب و تشویش

اجزاء اصلی فرآورده

(اسطوخودوس) Lavandula Officinalis

مواد مؤثره

اسانس(سینئول، اسیدایزووالریانیک، لینالول، لینالیل استات، ژرانیول، بورنئول،ستن ، د-فنکون)، فلاونوئید، تانن

موارد مصرف

براي اضطراب، دلهره، استرس، دلشوره‌هاي ناگهاني و بسيار شديد، طپش قلب ناشي از اضطراب مفيد مي‌باشد.

مقدار و طریقه مصرف

هر 6 ساعت 2عدد قرص میل نمائید.در موارد شدید و حاد از بیماری می توان دز مصرف را در 8 ساعت تا 3 عدد افزایش داد.

عوارض جانبی و موارد منع مصرف

هیچگونه عوارض جانبی  ندارد. افرادي كه فشار خون پايين دارند با شربت عسل ميل نمايند. افرادي كه دچار زخم و يا ورم معده هستند كه بيماري آنها با آندوسكوپي محرز شده و افرادي كه مصرف گرميانه در آنها اثر نامطلوب دارد با احتیاط مصرف کنند. زنان باردار از مصرف دارو خودداری نمایند.

آثار فارماکولوژیک و مکانیسم اثر

اثرات این ترکیب گیاهی بر روی  گاباآمینوبوتیریک اسید(GABA)  ثابت شده، گابا یک میانجی عصبی مهم در سیستم عصبی مرکزی پستانداران است که عموما نقش مهاری دارد یعنی موجب مهار تحریکات نورونها یا تضعیف آنها میشود.گابا ناقل عصبی اصلی به وجود آورنده IPSPs در نورونهای مغزاست ودر نخاع نیز اهمیت دارد(به طور کلی در CNS). از طرفی در این فرموله ترکیبات فلاونوئیدی وجود دارد که برگیرنده های بنزودیازپینی موثر است. وجود مواد موثره متعدد مانند مونوترپن و سزکوترپن ها از جمله لینالول ولینالیل استات و فلاونوئیدهایی مثل (L.uteolin) احتمال اثر را بر مناطق مختلف سیستم عصبی مرکزی (CNS) تقویت میکند. لینالول موجود درفرآورده بر سطح نورآدرنالین و دوپامین موثر بوده و باعث افزایش آنها میگردد که این امر می تواند از جمله مکانیسم های احتمالی اثر ضد اضطراب این فرموله باشد. ، و از طرفی لینالول موجب مهار آزاد شدن استیل کولین وتغییر عملکرد کانال یونی در محل اتصال نوروماسکولار میشوند. لینالیل استات دارای عملکردی نارکوتیک بوده و لینالول نیز به عنوان یک سداتیو عمل میکند.گیاهان این فرموله دارای عملکرد مشابه با بنزودیازپین ها بوده و موجب افزایش (GABA) در آمیگدال میشود واز این طریق با اثر بر سیستم لیمبیک، اثرات سایکولوژیک خود را اعمال میکند. د- فنکون موجود در فرآورده دارای اثرتسکین دهندگی تحریکات است.

اثر فارماکولوژیک دارو از منظر مبانی طب سنتی

از نقطه نظر مبانی طب سنتی؛ دراین عارضه، فکروپندار از مجرای طبیعی بیرون میرود زیرا مزاج گرم وخشک غالب، با روان مخالف است ودر صورت عدم درمان به مانیا تبدیل میشود چون ریشه ی هر دو سودای سوخته است . که این سودا ی مولد بیماری یا سودای غیرطبیعی است یا بلغمی است که از تراکم تبدیل به سودا شده یا خون است که از متراکم شدن زیاد یا پخته شدن بدون سوختن به ماده ی سودا تبدیل شده یا خلط صفراوی است که به منتهای درجه ی سوختگی رسیده  هر نوع از انواع سودا که به مکان معینی از مغز راه یابند فکر و پندار را از مسیر نرمال خارج میکنند. این فرآورده قادر است مغز را از کلیه ی اخلاط فاسد پاکسازی نموده ومزاج معتدل مغز را که در آن ثبات و اعتدال در اندیشه و تفکر حاکم است بدان باز گرداند.

نکات قابل توصیه

طول مدت درمان براي حالت‌هاي عادي اضطراب، 1 الي 2 ماه و براي بيماران اعصاب و روان 6 تا 8 ماه مي‌باشد. افراد زير 15 سال نصف دستور پيشنهادي را مصرف نمايند.  به خاطر كاهش نسبي فشار خون، حتما با آب عسل ميل شود.

محصولات مکمل

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *