مشاهده محصول : روغن گیاهی ضد خارش و اگزما

اجزاء اصلی فرآورده

Rosa Damascena  (گل سرخ )     ،   Honeybee Way (موم زنبور عسل ) ،   Sesamum indicum(روغن کنجد)    ،    (کف دریا ) Meerschaum

مواد مؤثره

ساپونین، کوکوربی تین، لوتئین، ایک ماده رزینی و فیتوستارین و سالیسیلیک اسید، و یک ماده گلوبولین متبلور (جانشین ادستنن)  و هم چنین 80 درصد از گلیسیریدهای چرب مایع نظیر اولئیک اسید ولینولئیک اسید  و15 درصد اسیدهای چرب جامد نظیر پالمتیک واستاریک آراشیدیک اسید و آمینو اسید، آرژنین، اسانس پینن، کولین وفیتین و گلوبولین و سزامین .

موارد مصرف

اگزما و حساسیت پوستی و انواع آلرژی ها و کلیه ناراحتی هایی که دارای روند التهابی هستند.

مقدار و طریقه مصرف

2 یا 3 بار در روز به طور موضعی مصرف شود .

عوارض جانبی و موارد منع مصرف

هیچگونه عارضه جانبی ندارد اما در بیماری پسوریازیس توصیه نمی گردد.

آثار فارماکولوژیک و مکانیسم اثر

اگزما به معنای التهاب سطح خارجی پوست است که به علایمی مانند خارش،قرمزی، پوسته ریزی یا التهاب نشان داده می شود. اگزما به انواع حاد، تحت حاد و مزمن تقسیم بندی می شود. البته طیف وسیع درمانی این فرآورده در مورد هر نوع آلرژی بوده و تنها مربوط به پوست نمی شود؛ آلرژی، واکنش افراطی سیستم ایمنی بدن نسبت به عوامل مختلف است.  این فرآورده به علت دارا بودن اسيدهاي چرب چند پيوندي بعنوان اسيدهاي چرب غیر اشباع ضروريOmega-3  يا  alpha-linolenic باعث كاهش التهاب می گردد. چنین به نظر می رسد امگا3 بعد از دریافت توسط گیرنده های محیطی در بدن به پروستاگلاندينهاي پی جی 1 و پی جی 3 و يك محصول جانبي Elcosanoids متابوليزه ميگردد. پروستاگلاندينها در تنظيم پاسخهاي آلرژيك و التهابي- فشار خون، انعقاد خون، نقل و انتقالات عصبي_ عملكرد كليه ها، معده و روده-رشد و ترميم بافتها-توليد انرژي-تنظيم هورمونهاي جنسي و سنتز ديگر هورمونها نقش دارد. پروستاگلاندينهاي پی جی 1 و پی جی 3 خاصيت ضد التهابي دارند. و نقش آنها در كنترل و تعديل اختلالات خود ايمني به ثبت رسیده است. در نتیجه فرآورده با داشتن خاصیت ضد التهاب و آرام بخش در از بین بردن انواع آلرژی ها و حساسیت ها نقش بسزایی دارا می باشد. از یک دیدگاه دیگر؛ Dr. Carlos De La Pena از ایالات متحده امریکا چنین می گوید: بیشتر آلرژی ها به دلیل اسیدی شدن بدن بوجود می آید به اجمال می توان گفت در هنگام بروز و شدت حساسیت ها نباید آنتی هیستامین مصرف نمود زیرا هنگامی در بدن هیستامین به وجود می آید که وجودش برای بدن ضروری است و با مصرف آنتی هیستامین یک چرخه معیوب شکل می گیرد از طرفی آلرژی ها نیز همگی با یک واکنش هیستامینی در بدن به وجود می‌آیند.

 در این جا باید تمام عواملی که باعث تشکیل هیستامین می شوند را از بین برد که این عوامل شامل: کم آبی بدن و حالت اسیدی بدن، کمبود کلسیم،فرآورده با داشتن درصد بالامواد معدنی و قلیایی کردن محیط  عوامل ایجاد هیستامین ها را درسطح بدن نیز از بین می برد و خود خاصیت ضد التهابی دارد.

اثر فارماکولوژیک دارو از منظر مبانی طب سنتی

در این بیماری یا ماده خلط خون با ماده خلط صفرا مخلوط می شود و تقریباً به درجه ای می رسد که به ماده سودایی تبدیل شود یا قسمتی از آن به ماده ی سودایی تبدیل می گردد. یا خون با ماده ی بلغم شور مزه ی بورکی در هم می آمیزد، حالت اول نوع خشک و حالت دوم نوع تر آن است که بدیهی است هر چه بدن نیروی دفع قویتر داشته باشد در اندامان خارجی علائم بارزتری نمود می یابد. بدیهی است که “پاکسازی بدن” از خلط تند مزاج سوخته و ماده بلغم شور اولین و مهمترین درمان است(لاگزاتیو یا مسهل الوا). در مرحله دوم “تغذیه درمانی” فوق العاده موثر است(غذا باید متمایل به تر مزاجی وسرد مزاجی باشد و خون تازه تولید کند؛ روغن های نرمی بخش مانند روغن ضد اگزما هلسی و روغن بادام و روغن کنجد، هندوانه، کاسنی، کاهو، آلوبخارا، سکنجبین، سوپ شاهتره، مربای هلیله، آب عنّاب،انار ترش، ماست ترش مزه گاوی) و در مرحله سوم “رطوبت بخشی” (حقنه کردن، بو کردنی ها، آرامش، خواب، دارو و غذای رطوبت بخش-روغن ضد اگزما- استحمام کوتاه مدت با شکم غیر گرسنه و با آب ولرم، تماس با سردی  دهنده ها  که رطوبت را جمع می کنند، تماس با چیزهایی که گرمی لطیف دارند و رطوبت را به جریان می اندازند.).سرانجام چنانچه مسئله غیر قابل درمان بود حجامت بر هر دو ساق و حجامت حکّه، سه مرتبه متوالیا بسیار نافع است.

نکات قابل توصیه

در صورتي كه اگزما به عوارض جلدي كشيده شود براي نتیجه بهتر استفاده از پماد اگزما، گرانول اگزما شستشو و گرانول درماتيت هلسی توصيه مي‌گردد. طول مدت درمان، تا از بين رفتن كامل علائم و حتي 1 ماه بعد از آن مي‌باشد.

محصولات مکمل

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *