اجزاء اصلی فرآورده:

  (برگ و سرشاخه گلدار فراسیون) Marrubium Vulgare

مواد مؤثرهتانن، موسیلاژ، مواد رزینی، ماروبی ئین، اسانس، مواد چرب.

موارد مصرف:

پاكسازي ريه و سينه و دفع اخلاط سینه، ضد سرفه.

مقدار و طریقه مصرف:

هر 8 ساعت 2 عدد قرص با شربت رقیق عسل یا هر شربت گوارائی میل شود. در موارد حاد و شدید بیماری، می توان دُز  مصرف را در هر 8 ساعت تا 3 عدد افزایش داد تا اثر مطلوب بدست آید.

عوارض جانبی :

با مقدار توصيه شده و نحوة مصرف مناسب، عارضه اي مشاهده نشده است.

موارد منع مصزف:زنان باردار مصرف نکنند.

اثرفارماکولوژیک ومکانیسم اثر:

موسیلاژ گیاهی موجود در فرآورده، با داشتن خاصیت التیام بخشی، محافظت کنندگی، نرم کنندگی و کاهنده ی تحریکات مخاط در مداوای سرفه، برطرف کردن گرفتگی و خشونت صدا، موثر خواهد بود.

بنا بر گزارشات و مستندات، بر طبق آزمایشات متعدد دانشمند Dr. H. Leclerc،  ماده ی Marrubiine که  نوعی Diterpene Lactone است، موجب تغییر حالت بیوشیمی مخاط ها می شود که نتیجه اش رقیق  گردیدن و ضد عفونی شدن ترشحات و سهولت دفع  آن ها از ریه است و با انجام این عمل، سرفه ی بیمار، آرام و به کلی قطع می شود و بدین طریق از تغییرات پاتوفیزیولوژیک که در روند بیماری های  تنفسی بوجود می آید جلوگیری کرده یا مانع پیشرفت آن ها می گردد.

در ضمن می تواند کمک  مؤثری در رفع بیماری های مربوط به برونش ها و عوارض ریوی ناشی از گریپ نماید و برای درمان  آسم مرطوب، نزله های مزمن برونش ها، نزله های ششی، ذات الجنب مزمن و سرفه های مقاوم بسیار موثر واقع شود.

فارماکولوژیک دارو از منظر مبانی طب سنتی:

از دیدگاه طب سنتی، این فرآورده در درجه ی اول با خواص محلل، مقوی، باعث از بین بردن خلط فاسد شده و مانع اثرات مواد زائد، بر اندام می شوند و آنگاه با کمک خواص مرخی و غسال هم باعث نرمی اندام و هم رقیق نمودن و خارج کردن اخلاط فاسده و مهار سرفه های مزمن می شود.

نکات قابل توصیه:

بيماران ديابتي، قرص ها را با آب يا مايع گوارا ميل نمايند و در صورت مصرف مداوم بيش از يك ماه، مصرف چاي سُنبل الطيب و يا جوشانده بذر رازيانه، يك بار در روز به عنوان مصلح مثانه و كليه توصيه مي شود.

اسانس موجود در فرآورده با اثر میکروب کشی و خلط آوری سبب درمان تنگی نفس و سرفه ی مزمن و رفع التهاب حلق (لارنژیت) می گردد. در صورت بروز اشكال به پزشك معالج مراجعه شود.

محصولات مکمل:

  پماد موضعی ضد درد استخوان (گیاهی ب – کمپلکس)

                                مسکن دردهای استخوانی و عضلانی

                       روغن گیاهی ضد درد پیشانی و شقیقه  (ضد سینوزیت)

                                        ضد دردهای سینوزیتی

                        گرانول بخور ضد درد پیشانی و شقیقه (ضد سینوزیت)

                                       ضد دردهای سینوزیتی

                         قرص ویاحب گیاهی ضد سرماخوردگی(اکسپکتورانت)

             

 

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *